Mahathir Dicerai Umno Dengan Talak Tiga



Dr Mahathir Mohamad keluar UMNO hari ini sebagai bukti kegagalan beliau dan teamnya dalam usaha menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
Bukti ini juga Dr Mahathir bukan lagi seorang yang mampu mempengaruhi orang lain terutamanya para pemimpin UMNO untuk tidak menyokong kepimpinan Datuk Seri Najib.
Dilaporkan beliau membuat keputusan itu kerana Umno bukan lagi Umno dan hanya menjadi parti untuk mempertahankan Najib sebagai presidennya.
Sebelum meluah sesuatu yang makan diri sepatutnya Dr Mahathir melihat bagaimana beliau berjaya pertahankan kedudukannya semasa pemilihan UMNO 1987 sedangkan pada waktu itu beliau didesak letak jawatan.
Kalau tidak kerana Datuk Seri Najib menyokong beliau pada masa itu tak mungkin Dr Mahthir menduduki kerusi perdana menteri sehingga 22 tahun.
Sokongan Datuk Seri Najib bukankah untuk mempertahankan presiden parti dan sekaligus mpertahankan maruahnya yang ketika itu hampr tersungkur.
Rakyat pada masa itu juga merunggut malah pemimpin UMNO dianggap bukan lagi sibuk dengan rakyat sebalinya sibuk mempertahankan Dr Mahathir.
Sesungguhnya UMNO tidak rugi dengan kehilangan beliau malah beliau juga seperti pemadam cahaya dalam gelap apabila membawa bungkusan kosong kepada rakyat negara ini dalam beberapa isu yang dibangkitkan  dan beliau sendiri juga akui tidak ada bukti.
Menyertai UMNO tidak dipaksa,keluar juga tidak dipaksa dan tiada siapa yang sudi tangisi keluarnya beliau dari UMNO.


Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Mahathir Dicerai Umno Dengan Talak Tiga"

Post a Comment