Kenaikan Tarif Air Hadiah Kepada Rakyat



Sebelum ini pihak pengurusan lama Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) dilihat sebuah syarikat yang tidak mengamal tender terbuka sebaliknya dikatakan menganugerah secara terus kepada pihak tertentu dan hal ini menyebabkan SYABAS dituduh terpaksa menaikkan kadar tarif air bagi menampung kos operasi yang tinggi.

Menteri Besar Selangor berkata, tindakan tidak mengamal tender terbuka menyebabkan syarikat konsesi itu terpaksa menaikkan kadar tarif air terhadap pengguna bagi menampung kos operasinya yang meningkat tinggi.

Setelah Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor)ambil alih sebahagian besar daripada perkhidmatan bekalan air di Selangor(SYABAS) dan Kuala Lumpur bagi mencapai hasrat kerajaan Negeri Selangor bagi menguruskan sendiri industri perkhidmatan air di negeri, nampaknya tarif air juga akan melambung tinggi dan rakyat menjadi mangsa.

Jika kenaikan harga barangan keperluan rakyat ,pembangkang akan tibai Barisan Nasional cukup-cukup.

Bila air di Selangor akan dinaikan mereka pula putar belit dengan alasan mengambil kira kos biayai operasi sedangkan sebelum ini golongan pakatan bercerai tidak bertalak berkata,' kerana SYABAS tidak mengamal tender terbuka menyebabkan terpaksa menaikkan kadar tarif air kerana kos operasi tinggi.



Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Kenaikan Tarif Air Hadiah Kepada Rakyat"

Post a Comment