Ahmad Bashah Anugerah Allah Untuk Tadbir Kedah



Gambar seolah-olah Menteri Besar Kedah,Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah terlena menjadi viral.

Mahathir terpaksa meletak jawatan sebagai menteri besar di negeri jelapang padi selepas keputusan pilhan raya umum ke-13 .

Ia terus menjadi topik perbualan masyarakat dilaman sosial terutama yang masih lagi kecewa dengan penyingkiran Mukhriz Mahathir yang baru sedar dari lena sejak tidak mendapat sokongan ADUN BN negeri Kedah.

Ada penyokong Mukhriz yang diberi sekotak susu merendah-rendahkan Ahmad Bashah kononya seorang yang tidak berkelulusan tinggi dan tidak sepatutnya dipilih untuk menggantikan Mukhriz.

Ingalah keputusan Allah tidak dicapai oleh akal manusia, Allah pilih Ahmad Bashah dengan ketentuan-Nya dan tiada sesuatupun makhluk yang dapat menghalang dari keputusan-Nya.

Apa pun pembenci Ahmad Bashah luahkan ia tetap telah dipilih sebagai menteri besar Kedah bagi menggantikan Mukhriz yang terlena sejak dilantik hingga diturunkan sebagai menteri besar.

Firman:"boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu." Surah. Al Baqarah:216.

Segala kata-kata untuk perlekehkan Ahmad Bashah tidak sesekali mengurangkan kebolehan beliau kerana Allah lebih tahu dari segala yang buat-buat tahu.

Jadi,sindiran Mukhriz “Diharap Ahmad Bashah di waktu angkat sumpah nanti tidak terlena.” sebenarnya dia memberi tahu bahawa dirinya terlena sejak mula dilantik,namun mulai sedar setelah dirinya tidak mendapat kepercayaan ADUN BN.

Ahmad Bashah merupakan Timbalan Pengerusi UMNO Kedah dan Adun Bakar Bata untuk lima penggal sejak 1995 dan pembenci beliau yang baru kenal facebook apa pula jasa kepada jiran sebelah.


Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Ahmad Bashah Anugerah Allah Untuk Tadbir Kedah"

Post a Comment