BARUA kata Separuh Ahli Umno Ikut Mahathir



BARUA Mahathir mendakwa separuh daripada ahli UMNO akan ikut jejak mantan Perdana Menteri yang seronok melihat 106 orang penentangnya ditangkap dibawah akta ISA.

Ramai BARUA memetik kenyataan Anina Saadudin,kononya, tindakan itu kerana ahli UMNO sedar parti itu tidak lagi menjaga kepentingan orang Melayu sebaliknya ia menjadi parti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semata-mata.

Untuk pengetahuan para BARUA Mahathir,kenyataan Anina Saadudin itu selari dengan kata-kata pembenci Mahathir ketika beliau perdana menteri.pada masa itu tidak sampai kepada umum kerana alat media sosial seperti zaman Najib Perdana Menteri belum wujud secara menyuluruh.

Kalau main cakap atas dasar rasa,gamaknya ramai orang seperti BARUA Mahathir akan bina syurga sendiri tapi sayang neraka juga yang dicari.

Kata BARUA Mahathir, yang memetik kata kata Anina '“UMNO kini menjadi parti untuk Najib sahaja. Ia parti untuk pencuri wang negara dan kuncu-kuncunya sahaja.

Kena faham dan jangan main petik sahaja,kan terkena atas batang hdung sendiri baru tahu,Kebiasannya orang tua berkata,yang tahu mencuri sahaja akan mengatakan orang lain mencuri.

Ramai BARUA Mahathir yang ulang siar kenyataan Anina yang diterajang dari UMNO,kononya,“Kami tidak berhasrat untuk menyertai mana-mana parti kerana roh perjuangan kami adalah UMNO yang tulen. UMNO kini parti Najib ia bukan lagi UMNO yang tulen. Malah kami juga tidak berhasrat menubuhkan parti baharu,” katanya yang dipecat UMNO.

Nampaknya BARUA Mahathir memaklumkan dirinya bukan pejuang tulen UMNO sebaliknya pejuang yang berharap kepada sesuatu,apabila tidak dapat yang dihajati,makanya UMNO pula dituduh tidak tulin mengikut zaman siapa Perdana Menteri.

Mungkin juga BARUA Mahathir itu tahu,zaman Mahathir banyak melahirkan kroni kaya raya dan dia berharap dapat jadi orang kaya ternama Malaysia dibawah PM Najib.

Sebetulnya,jika ia benar-benar berlaku Mahathir tidak akan cium buntut DAP untuk menjatuhkan Najib.

-Hot Kelate


Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "BARUA kata Separuh Ahli Umno Ikut Mahathir"

Post a Comment