Suami Isteri Mati Bersama Dalam Kemalangan


TUARAN-Hasrat seorang suami menghantar isteri nya ke Hospital Tua ran untuk menjalani peme riksaan kesihatan bcrakhir tragedi apabila kedua dua nya maut dalam kemalangan membabitkan tiga kendera an di Kilometer 30.2 Jalan Tliaran Kota Kinabalu, semalam.

Dalam kejadian kira kira jam 6 pagi itu, Jusit Teo, 66, dan isterinya, Tainis Intigan, 58, mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala serta badan.

Pasangan suami isteri yang menaiki Proton Saga BLM itu dalam perjalanan dari rumah mereka di Kampung Panjut untuk menghantar wanita itu menjalani pemeriksaan kesihatan di hospital.

Ketika menghampiri persimpangan hospital, kereta dipandu mangsa bertem bung pacuan empat roda Nissan Navara dipandu seorang guru.

Pacuan empat roda yang terbabas kemudian bertem bung dengan Perodua Viva dinaiki lima individu dari arah bertentangan.

Akibat kejadian, penumpang Perodua Viva, Norina Indra, 52, cedera di pinggul dan muka manakala Mohd Samynan Kofsah, 36, parah di kepala.
Sementara pemandu ke reta itu, Aspey Sahidan, 33, dan dua penumpang lain, Awang Azhari Awang Az- mee, 18, dan Juryah Samli, 35, cedera ringan.

Pemandu Nissan Navara, Sharoline Siwmin Benggon, 29, tidak mengalami seba rang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Tuaran Deputi Superintendan Abdul Fuad Abdul Malik berkata, siasatan awal mendapati ke­malangan berpunca apabila Proton Saga BLM dinaiki pasangan suami isteri ini di- rempuh pacuan empat roda dipersimpangan itu.

"Pacuan empat roda yang terbabas dan memasuki laluan bertentangan kemudian bertembung Perodua Viva dinaiki lima individu menyebabkan dua daripadanya parah," katanya ketika di hubungi, semalam.


Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Suami Isteri Mati Bersama Dalam Kemalangan"

Post a Comment