'Alahai, Gatalnya Pakcik Ini'


Nak cerita tentang pengalaman saya ketika bekerja. Pada masa itu, hujung minggu. Bukan main lagi si suami membawa isteri dengan anak-anaknya jalan-jalan. Konon nak meluangkan masa dengan keluarga. 

Bila datang ke kedai, si isteri pusing-pusing dan tak berkenan lagi pergi menunggu di luar kedai dengan anak-anaknya. Datang si suami bertanya pada saya.

"Dik, mana beg baru?" tanyanya.

Sebagai jurujual, saya pun pergilah memberikan khidmat kepada lelaki itu. 

"Dik, isteri abang ada di luar kan. Sekarang ni abang nak belikan beg untuk kekasih abang berumur dalam lingkungan 20'an," katanya yang membuatkan mata aku terus cergas serta merta. 

Biar betul pakcik ini?! Isteri punyalah alim pakai tudung, anak pula dah empat orang, lepas itu keluar jalan-jalan bawa isteri dengan anak-anak pergi cari hadiah untuk kekasih. Gila!

Apa salahnya belikan belikan untuk isteri kau saja pakcik oi! Sudahlah isteri yang sediakan makan minum dia, basuh baju seluar dia semua. Bila sang nafsu memerangkap jiwa si isteri itulah dok tadah bagi dia. 

Alahai gatal gila lelaki ini. Gatal nak berkahwin dengan orang muda. Isteri yang tua pula dibuang begitu saja. Bodoh! Kasihanlah dengan anak isteri yang diperlakukan seperti itu.

"Babi punya suami, menzalimi isteri secara terang-terangan. Anak haram betul!" - Faiz Ali


Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "'Alahai, Gatalnya Pakcik Ini'"

Post a Comment